Врятуєм дерева на пр. Свободи....

Опубликовано: 2776 дней назад (22 ноября 2014)
Блог: Ужгород
Рубрика: Без рубрики
0
Голосов: 0
На проспекті дерева спилюють...уявляєте, як там буде без них?! давайте їх врятуєм...пропоную влаштувати акцію - до кожного спиленого свічку покласти, на ще живих - демонстративно позакривати хрестики чи-небудь..можливо якимись лєнтами, чи ще якось....що скажете?
Букинистика | Ламали ли Вы что-нибудь в школе?
Василий Макаров # 24 ноября 2014 в 23:04
Ця група була створена для того, щоб привернути увагу до цих проблем, щоб всі разом пропонували якісь шляхи їх вирішення, подумали - як достукатися до тих людей, які дійсно можуть вплинути на ситуацію. Якщо мої слова не є досить переконливими, подивися фотографії у цій групі - вони говорять самі за себе. Якщо тут для тебе немає "жодної світлої думки", то вибач, але можеш себе зарахувати до вищезгаданих сліпих і глухих панів.
Реальні механізми дуже прості, перерахую їх: по перше - треба не смітити (це залежить від культури кожного), далі - треба прибирати, бо на психологічному рівні, коли чисто, то рука не піднімається щось кинути, а коли брудно, то більшість думає, що немає різниці, куди кидати сміття. Далі, треба штрафувати тих хто смітить: магазини - які виставляють мішки з сміттям у себе перед дверима, пішоходів, котрі смітять собі під ноги, водіїв, що кидають недопалки у вікно... У Німеччині, Австрії, якщо поліцейський помітить, що ти кинув сміття на підлогу - від штрафу не відмажешся. Чому у нас не може бути так само? Це настільки фантастично?
Тепер перейдемо до архітектури. У Львові, Чернівцях, Кам'янець-Подільську заборонено будувати і перебудовувати будь-що у історичному місті без згоди спеціальної комісії міської ради, яка складається з істориків, архітекторів, мистецтвознавців. У Львові спеціальною постановою заборонено встановлювати на старовинні фасади рекламу і вивіски - вивіски встановлюють на дах.
Далі буде.... (зараз мушу відірватися від монітору)
Віктор Диковець # 25 ноября 2014 в 05:09
Я цілком серйозно казав, і повністю тебе підтримую, але питання в тому як впровадити все це в життя тому що воно залежить від чиновників більше ніж від нас (Принаймні щодо перебудов центра). От тут питання.
Василий Макаров # 25 ноября 2014 в 05:42
Так, це і є найбільша проблема. Треба привернути увагу громадськості. Але спочатку хочу завершити свої думки, а потім повернуся до цього питання.
Так ось хочу привести приклад Кам’янець-Подільська. У 90-х роках стан архітектури там був досить поганим, будівлі знаходилися в аварійному стані, деякі не збереглися зовсім. І тоді міська влада прийняла безпрецедентне і геніальне у своєму роді рішення: земля у центрі, а також аварійні будівлі віддавалися у користування підприємцям безкоштовно, але за умови реставрації фасадів, або там де відбудови згідно старих фотографій міста, а там де нічого не було, або не збереглося відомостей – спеціальна комісія пропонувала свій архітектурний проект. Завдяки цьому, тепер у міста є своє обличчя. А ми своє, нажаль, втрачаємо. І це все не я придумав, у нас є багато поважних людей – митців, істориків, які вже давно про це говорять. Нещодавно в газеті Ужгород було велике інтерв’ю нашого відомого мистецтвознавця Михайла Сирохмана, який відомий своїми працями і діями щодо збереження закарпатських дерев’яних церков. Він давно наголошує на проблемах Ужгорода, неодноразово бачив його виступи і на телебаченні. Дуже раджу прочитати це інтерв’ю, а тут наведу невелику цитату з нього:
„- Що б ви порадили нашій міській владі стосовно збереження історичного обличчя Ужгорода?
- Ну по-перше, поки ще не запізно, перестати давати дозволи на будь-яку зовнішню перебудову будинків у центральній частині міста. Тобто, всередині нехай він буде перепланований абсолютно сучасно (звісно також у межах дозволеного), але зовні нехай ніхто не має права змінити хоча б частинку фасаду. Раніше, гуляючи пішохідною частиною міста, я завжди милувався тим, як тонко й продумано від будинку до будинку продовжується лінія карниза – очей не міг відвести. Але, очевидно, сучасні архітектори не поділяють моїх поглядів на прекрасне, тому й дозволили собі перервати цей гармонійний ансамбль якимись додатковими вікнами і мансардами. Нещодавно один чиновник запитав мене, яким чином можна прикрасити місто. Я порадив йому перш за все зайнятися відновленням фасадів історичних будівель: ліпнини, кованих деталей, урешті-решт змінити колір деяких особливо кричуще пофарбованих. Не зрозуміли, сказали, що та ліпнина – нічого не варте сміття. Тоді я зрозумів, що поки влада загалом не стане культурнішою, годі й чекати позитивних змін. Бо як можна було дозволити чіпляти на історичні будівлі дурнувату неонову рекламу (уяви, приїздить турист, милується нашою прегарною Театральною площею: будинки, дахи, видніється шпиль римо-католицького собору і бац – просто в очі лізе величезна назва мобільного оператора!), як можна було дозволити так спотворити Швабську вулицю: квадратний будинок, круглий, трикутний, зелений, синій, рожевий – просто жах! А біля обласної бібліотеки що за коробку побудували? Це ж місце вважається першою лінією забудови, тобто такою, що відображає обличчя міста, а ця будівля ну аж ніяк е вписується в ці рамки! ...
... Я вже згадував про несмак наших селян, котрим дерев’яна старовина не потрібна, бо не „парадна”. А ти колись бачила будинки у Діброві? Це ж тільки в нас такі величезні яскраво розфарбовані коробки вважаються красивими, для мене ж вони лише памятник безмежному людському марнославству – пихатий, негарний, матеріалозатратний і не вписаний у пейзаж. От тут і потрібне втручання влади, таке, як в європейських країнах, де правила забудови забороняють архітекторам фантазувати. Там є лише кілька можливих варіантів форми будівлі: в німецькій Баварії, наприклад, - лише з двосхилим дахом, у деяких районах Італії – виключно з кам’яної кладки й особливої черепиці. Поміть, жодних отих модних нині матеріалів, як металочерепиця, ламберія чи металопластик – усе максимально повинно нагадувати вишукану старовину.”
Василий Макаров # 25 ноября 2014 в 08:33
Думаю, коментарі зайві. Є над чим замислитися. Михайло Сирохман є дійсним авторитетом, саме таких людей треба залучати до вищезгаданої спеціальної комісії, яка буде слідкувати за збереженням обличчя міста. Мені здається не випадково, і ніби у відповідь на це інтерв’ю у останньому номері газети „Ужгород” за 28 червня з’явилося інтерв’ю начальника управління архітектури й містобудування Ужгородської міськради під гучним заголовком „Боротися з архітектурним свавіллям штрафами нині нереально. Залишається апелювати до свідомості ужгородців”, у якому вона бідкається, що штрафи маленькі, і управління хоче але ніяк не може вплинути на ситуацію. На мою думку начальник лукавить... Апелювати до чиєїсь свідомості – марна справа, спочатку треба апелювати до своєї. Це тільки словесне прикриття власних деструктивних дій і перекладання відповідальності на чужі плечі. Вагомі важелі впливу у управління є – на будь-яку перебудову чи встановлення реклами треба отримати дозвіл у них. То не давайте ці дозволи!!! А коли ви дозволили і вже все побудовано, то звичайно штрафом у 170 гривень вже нічого не зміниш! Невже без дозволу почали будувати новобудову на Поштовій? Тепер вже нічого не зміниш, зносити її ніхто не наважиться. Невже без дозволу відкрили жахливий чорний пластиковий гроб перед пішохідним мостом – магазин „Адідас”, невже без дозволу встановили рекламу „Djuice” над театральною? Невже без дозволу на вулиці Волошина через кожні 5 метрів по обидва боки встановили сіті-лайти??? Список безкінечний... І відповіді ми не отримаємо, бо відомо як ці дозволи здобуваються.
Реальний і дієвий механізм, який вже перевірено на практиці – це створення незалежної комісії із залученням компетентних людей. Ось тут ми і шукаємо шляхи, як донести цю думку до міської влади. Наскільки я знаю, Андрій є депутатом міської ради. Тому я пропоную йому звернути увагу міської ради на цю проблему на одному із засідань, бо у нього є ця можливість. Я думаю, може прийти і виступити Михайло Сирохман, впевнений він погодиться прийти. Якщо я можу чимось допомогти – я готовий це зробити. Тому закликаю Андрія не залишатися осторонь цієї дискусії і запропонувати варіанти, як це можна зробити, адже він знаходиться в тому середовищі, і йому, мабуть, видніше.
Юрий Меденцов # 25 ноября 2014 в 08:45
Я цілком серйозно казав, і повністю тебе підтримую, але питання в тому як впровадити все це в життя тому що воно залежить від чиновників більше ніж від нас (Принаймні щодо перебудов центра). От тут питання.


Згоден, але не на всі 100 - від чиновників дійсно залежить дуже багато.Але оскількі їм це не дуже інтересно - то треба думати як можна щось зробити за їх мінімальної участі.Якщо в когось виникне ідея оригінальна ,і вона небуде потребувати вкладання великих коштів,а тількі їхньої ,так би мовити,"ЗГОДИ" - вонидадуть добро.Інше питання - що хто б цим не зайнявся,в ітозі якщощось вийде-то вийде так що це було зроблене з їхньої ініціативи,але це вже інше питання - головне щоб був отриманий ефект
Юрий Меденцов # 25 ноября 2014 в 09:00
До речі дуже багато знайомих з інших міст України які раніше бували в Ужгороді і запам"ятали його таким ,яким він був ще десь 15 років тому...зараз змінили своє ставлення до нашого міста.Раніше,з їх слів - їм було сюди приємно приїхати ...а зараз...САМІ БАЧИЛИ НАШЕ МІСТО
Василий Макаров # 25 ноября 2014 в 09:51
Так, обличчя міста дуже змінилося, при чому у гіршу сторону.
Мені все рівно, хто дасть поштовх до змін на краще, я не роблю собі піару на цьому. Якщо Андрій Риба зможе щось зробити, я буду тільки радий. Просто кожного дня я йду вулицею і дивлюся не собі під ноги, а навкруги і бачу все що робиться, і кожен раз побачене визиває у мене хвилю негативних емоцій. Болить серце, що скоро не буде на що дивитися, що я не зможу запрошуючи друзів з інших міст, сказати що у нас гарне місто...
Свіжий приклад - на Корзо знову стоїть великий контейнер з сміттям, я вже його фотографував, хто не бачив - можете подивитися у нашому фотоальбомі. Здається, він там вже прописався - це вже наша унікальна визначна пам'ятка, можна водити туристів і показувати - тут у нас стоїть великий контейнер з сміттям - такого ви не знайдете в іншому місті! І туристи будуть фотографуватися на фоні контейнеру. Сміх крізь сльози...
Юрий Меденцов # 25 ноября 2014 в 18:26
Ось Ви ,Віктор Кудак ,кажете:
- давай реальні механізми, бо я їх не знаю
Моя на це відповідь:
-Треба використовувати досвід інших містУкраїни,я не вірю що ця інформація закрита.Не треба боятися використовувати чиїсь вже провірені механізми і методи.Можна зробити семінар на цю тему в якомусь БЛАГОПРИЯТНОМ В ЭТОМ ПЛАНЕ ГОРОДЕ - і там почерпнути для себе цікавих ідей.Але це потребує деяких коштів і бажання людей які б цим зайнялись.Можливе листування з відповідальними депутатами або їх помічниками,які працюють в цьому напрямку у Львові,Чернівцях.Хоча ці міста і отримують непогану підтримку від іноземних та наших туристів,знаходяться під захистом ЮНЕСКО,отримують кошти на розвиток від іноземних благодійних організацій і таке інше...Але ж і у нас є на що подивитись-я думаю що якщо у нас буде добре організовані і цікаво построєні тури по історичним місцям,то від туристів також не буде відбою.
Юрий Меденцов # 26 ноября 2014 в 14:46
Ну ти Вася мене трохи неправильно зрозумів.Я не хочу сказати що хтось з людей хоче зробити собі славу - я про те - що до останнього місто не потрібно нікому,а коли вже буде щось зроблено конкретне - тоді з"явиться такий собі "Сідоров Іван Іванович" і почне набирати собі +,особливо ближче до виборів.
На рахунок контейнера,бачили неодноразово...Просто це - самий легкий метод,і напевно собі голову ламати над цим питання і не збирається.
На рахунок чистоти на вулицях - по-перше потрібно щоб люди самі усвідомлювали що не треба смітити .Якщо це буде всвідомості кожної людини (або хоча б більшої частини) - це самий вірний метод.І потрібні урни на вулицях.Їх нема.Пам"ятаєш Вася як дівчина біляцеркви залишила бутилочку від слабоалкоголки?Мусор просто нема куди викинути-ось люди і смітять...навіть коли нехочать цього робити.
Василий Макаров # 26 ноября 2014 в 17:02
Та я порозумів, що ти мав на увазі, просто кажу, що мені все рівно, якщо буде щось зроблено, хай заробляють собі бали перед виборами, але діями а не словами. На рахунок смітників, той хто хоче - їх знайде, і це не є найбільшою і глобальною проблемою. Та дівчина могла пройти ще 20 метрів до світлофору - там смітник є. Не повинні ж смітники бути через кожні 5 метрів...
Таша Ужгородка # 26 ноября 2014 в 20:46
ох, от якраз згадала щодо рекомендацій друзям свого міста...я от, спілкуюсь з багатьма з інших міст, країн....і часто, по інерції кажу - приїздіть, у нас так гарно, так чудово....так багато зелені, гарненькі вулички...а потім рраз - і зупиняюсь..думаю - от приїдуть ці гості...що вони побачать? голі стовбури на проспекті? гарненьку архітектурну пам*ятку у вигляді великого сміттєвого контейнеру на Корзо? чи може вони побачать неймовірну панораму міста з жахливим гробиком, як його прийнято називати, на Поштовій?
ні, думаю...краще вже не запрошуватиму...
задумайтесь, адже Ужгород завжди був приманкою для туристів! а оце вже має турбувати не лише простих людей, але й наших шановних високопосадовців, бо грошики там йдуть таки значні...
Віктор Диковець # 26 ноября 2014 в 21:20
Ох люди добрі, так з цим треба боротись, але з чого почати я й уявлення не маю, до тиого ж це на мою думку має бути якось централізовано в розумінні організації. Можливо дійсно варто звернутися до досвіду інших міст, але в мене такої можливості нема. Я буду тільки радий допомогти у цій справі, взяти участь у якихось акціях, чи ще щось подібне. Але початок, де початок ?
Андрій Ващук # 26 ноября 2014 в 23:29
до Василий Прокопишин, Віктор Кудак, Юрий Dark Wolf Ломакин:
з власного досвіду знаю, що язиком трепати не міхи носити! Говорити про добрі діла в інтернеті можна довго, але скільки часу ви готові приділити цьому щоденно? Якщо ви готові приділити громадсько-корисній роботі не менше 10-15 годин на тиждень - треба створювати громадське(не політичне) об"еднання (організацію, рух), розробляти концепцію, писати план роботи, починати спільну працю і домагатись результатів! Якщо надумаєте і потрібна буде допомога і сприяння - я готовий долучитись!
просто перед тим як відповідати, що готові братись до роботи - подумайте: кожна 38(!!!) громадська організація в Ужгороді недієва і мертвонароджена!
Юрий Меденцов # 27 ноября 2014 в 08:47
to Андрій Риба
Якщо пам"ятаєш мене - то я брав,хоч і трохи пасивну участь в таких організаціях молодіжних - Наше покоління,ФРІ...акції проводились - але як ти сказав про кожну 38 - це правда...а про те що це трьоп в інеті - я лише відповів на твоє питання - дати конкретні пропозиції - і не більше :)
Василий Макаров # 27 ноября 2014 в 09:26
Поки ми з Вами тут говоримо, по вигляду центру міста завдано ще одного удару - всюди пригвинтили великі металеві коробки - смітники, на яких ще буде й реклама. Виглядає, якщо чесно, жахливо... Невже не можна було знайти більш підходящі смітники? Відповідь проста - на цих смітниках будуть зароблятися гроші на рекламі........
Я вважаю, що створення ще одної громадської організації і написання планів і концепцій - це якраз зовсім не той шлях, яким нам треба йти, це той шлях, який вигідний для влади - замилювання очей, створення враження що щось робиться - організація є, плани пишуться, дій ніяких. Вже є сформовані організації, які впевнений нас підтримають. Та ж ФРІ, Ужгородський фотоклуб "Об"єктив" - надасть потрібні фотоматеріали, може провести якусь акцію. Але цього всього замало. Потрібна підтримка депутатів міської ради: якщо знайдеться декілька свідомих депутатів ,які створять ініціативну групу, почнуть просувати ідею згаданої вище комісії на засіданнях міської ради - тільки тоді буде результат. Тому я ще раз пропоную Андрію підхопити цю ідею і спробувати щось зробити як депутат. А підтримка з нашої сторони буде, і час ми готові на це виділити, але не на написання планів і концепцій..........
Віктор Диковець # 27 ноября 2014 в 14:31
Мені якось теж такий варіант здається більш дієвим, тому як присвячувати 10-15 годин в тиждень цьому я явно не зможу. З моєї сторони це може бути хіба що підтримка в акціях.
Андрій Ващук # 27 ноября 2014 в 17:11
вибирайте або спилине дерево, або накінецьто європейська бруківка буде стояти, а не спотворена ще з радянських часів плитка..тай і дерева старі часто падають..а на їх місті нові малиб посадити...
Юрий Меденцов # 27 ноября 2014 в 19:37
to Пеппи - Длинный Чулок

Як я тебе розумію...вже пару раз ловив себе в такі моменти.Коли знайомі просять розповісти їм про наше місто...або коли вони розповідають про свій останній візит до нашого міста і про отримані ними на той час враженнями...
Андрій Ващук # 27 ноября 2014 в 22:03
Микола привіт! :-)
Радий, що і ти підключаєшся! Приємно, що ти поділяєш мою позицію щодо необхідності верифікації проблем, порушених на чаті, плнування можливої роботи, організації зусиль і системності майбутніх дій!!! :-)
Василий Макаров # 28 ноября 2014 в 00:18
Ми раді, що до нас приєднуються активні люди. Пропонуйте ваші конкретні варіанти, я вже свій запропонував (див. вище), чекаю на відгуки, поправки, і ваші ідеї....
Яндекс.Метрика